معرفی مدیریت:
مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری یکی از مدیریت های معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه است که متشکل از گروه های زیر می باشد:
- گروه مهندسی سازمان
- گروه مهندسی مشاغل
- گروه توسعه آموزش کارکنان
- گروه تحول اداری و تعالی سازمان
شرح وظایف مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری:
- مطالعه و بررسی سیستمها و فرآیند ها و ارائه راهکارها، روشها و ابزارهای مناسب به منظور افزایش سطح کیفی آنها با رویکردهای نوین.
- تعیین استانداردها و شاخص های کیفی و کمی خدمات و تدوین سازوکارهای نظارت بر آنها در فضای رقابتی.
- مشارکت در تدوین برنامه ریزی استراتژیک دانشگاه.
- ایجاد بسترهای مناسب استقرار سیستم مدیریت کیفیت خدمات در دانشگاه و واحدهای تابعه.
- پیشنهاد اصلاح قوانین و مقررات به منظور تسهیل و تسریع امور جاری.
- نظارت و پایش پیشرفت برنامههای عملیاتی و اجرایی در سطح معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه.
- ارزیابی عملکرد دانشگاه در چارچوب برنامه اصلاح نظام اداری و بر اساس شاخص های عمومی و اختصاصی ابلاغی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و ارائه گزارشات تحلیلی.
- ارائه راهکارهای مناسب به منظور افزایش بهره وری منابع انسانی، مالی و فیزیکی دانشگاه
- مشارکت در طرحهای تحقیقاتی کاربردی در زمینه تحول و اصلاح نظام اداری در دانشگاه.
- طراحی، استقرار و پیاده سازی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران دانشگاه.
- تهیه، بازنگری و به روز رسانی ساختار تشکیلات مورد نیاز دانشگاه با استفاده از استانداردهای تشکیلاتی.
- هماهنگی وهمکاریمستمر با مدیریت نیروی انسانی به منظور تامین کارکنان مورد نیاز دانشگاه.
- انجام کلیه محاسبات و کنترل های لازم به منظور اجرای طرح طبقه بندی مشاغل.
- نیازسنجی، برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی آموزش ضمن خدمت کارکنان و مدیران دانشگاه.
- تهیه و تدوین گزارش عملکرد دوره ای و سالیانه معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه.
|