|
|
چشم انداز
مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری برآن است که در راستای دستیابی به اهداف و سیاست های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی پیشرو در راستای دستیابی به نظام اداری صحیح، توسعه گرا و نو اندیش باشد.
|
|
|
رسالت
از جمله رسالت های مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی می توان به تامین و ارائه خدمات ستادی، تخصصی در زمینه امور مرتبط با مهندسی سازمان، مهندسی مشاغل و آموزش به واحدهای ستادی، بیمارستانها، شبکه های بهداشت و درمان تابعه، مرکز بهداشت و سایر واحد های دانشگاه با بکارگیری مناسب ترین رویکردها، الگوها، سیستم ها، روشها و ابزارهای مدیریت و علوم اداری با توجه به محوریت مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری، انعطاف پذیری، عدالت، اثربخشی، کارایی، مسئولیت پذیری و پایبندی به قوانین و مقررات در جهت حمایت از فعالیتهای سلامت، آموزش و پژوهش پزشکی اشاره کرد.
|
|
|
اهداف
- ترویج و ارتقای مهارت و فرهنگ کار و تحول در دانشگاه
- ایجاد بستر مناسب برای رشد و اعتلای اداری، علمی و پژوهشی دانشگاه و تلاش برای کسب رتبه مطلوب درشاخص رضایت مندی مراجعین در بین دانشگاه ها و سایر دستگاه های اجرایی
- پایش و ارتقاء نظام سلامت اداری
- ارتقاء شاخصهای بهره وری و اصلاح و بهبود فرآیندهای کاری
- بررسی، بازنگری و اصلاح ساختار و تشکیلات
- فراهم کردن بستر فرهنگی مناسب از طریق پیشنهاد و اقدام در جهت اجرای راهکارهای علمی ومقبول
- تهیه، تنظیم و ارائه پروتکلهای اجرایی، دستورالعمل ها، بخشنامه ها و ابلاغیه ها در خصوص امور مرتبط
- تهیه، تنظیم و مدیریت بانک اطلاعات تخصصی مدیریت
|
|
|
سیاست ها
- توانمندسازی مدیران و توسعه کمی و کیفی دانش مدیریتی مبتنی برنیاز
- اصلاح و منطقی سازی ساختار و تشکیلات نظام اداری در جهت تحقق اهداف دانشگاه
- نظارت، کنترل و بررسی در امر انتصابات، ارتقاء، اعمال مدرک تحصیلی و تنزل گروه شاغلین
- ایجاد انگیزش، انتخاب کارکنان مناسب، تعیین مسیر ارتقای کارکنان تخصیص وظایف مورد نظر به مشاغل
- تسهیل شیوه ارائه خدمات تکریم ارباب رجوع جهت افزایش میزان رضایتمندی مشتریان
- تقویت نظام جامع مدیریت عملکرد سازمان در حوزه شاخصهای عمومی
- ارائه الگو استفاده بهینه از منابع در راستای ارتقای بهره وری
- استقرار نظام پیشنهادات و فراهم کردن بستر مناسب فرهنگی در جهت اجرای راهکارهای علمی و مورد قبول
- ارتقای نظام سلامت اداری و تقویت قانونگرایی کارکنان
- توسعه نظام اداری الکترونیک به منظور تسهیل در ارائه خدمات مطلوب
|